Facebook'un tüyler ürpertici reklam takibinden nasıl kaçılır?

Şaibe

Member
Bu içeriğe erişim için Haberler'e katılın

Ayrıca hesabınızla belirli makalelere ve diğer premium içeriklere özel erişim – ücretsiz.

Geçerli bir e.

E-postanızı girip devam düğmesine bastığınızda, Mali Teşvik Bildirimimizi içeren Haberler'in Kullanım Koşullarını ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz. İçeriğe erişmek için e-postanızı kontrol edin ve verilen talimatları izleyin.

Sorun yaşıyorsanız? Buraya tıklayın.

Hiç Facebook'unuzun sizi dinlediğini veya her hareketinizi izlediğini hissettiniz mi? Başka bir web sitesinde bir şey aradığınızda veya bir arkadaşınızla sohbet ettiğinizde, bir sonraki dakika Facebook'ta aynı şeyin reklamlarını mı görüyorsunuz?

Bu bir tesadüf değil. Her ne kadar Facebook telefonlarımızın bizi dinlediğini inkar etse de ne hakkında konuştuğumuzu, dinlediğimizi ve aradığımızı bulmanın başka yolları da var. Bazı durumlarda bizim ne düşündüğümüzü biliyorlarmış gibi görünüyor.

Eğer tüm bunlardan biraz korktuysan seni suçlamıyoruz. İyi haber şu ki, Facebook'un birçok yeteneği olmasına rağmen her yerde mevcut değil.

İyi haber şu ki, Facebook'un tüyler ürpertici reklam takibinden kaçmanın yolları var, böylece huzur içinde gezinebilirsiniz.

DOLANDIRICILAR, DUYGUSAL BİR FACEBOOK KİMLİK AVI TUZAKINDA SİZİ HEDEFLEMEK İÇİN SAHTE HABERLER VE KÖTÜ BAĞLANTILAR KULLANIYOR



Facebook'un tüyler ürpertici reklam takibinden kaçmanın yolları var. (Kurt “CyberGuy” Knutsson)

Facebook Google'da ne aradığımı biliyor mu?


Facebook'un Google'da aradığınız şeyleri takip edip edemeyeceğini merak ediyorsanız yanıt hayır. (Gerçi öyle hissettiriyor, değil mi?)

Facebook, Google'da aradığınız şeyi izleyemese de, Facebook sizi daha iyi tanımak için bilgisayarınızda veya mobil cihazınızda saklanan izleme çerezlerini kullanır. Bu çerezler, Facebook uygulaması telefonunuzdayken ve siz arka planda başka uygulamalar çalıştırırken alabilecekleri çevrimiçi etkinlikleriniz hakkında günlüğe kaydedilen bilgilerdir. Ayrıca ziyaret ettiğiniz site veya uygulamalara ya da Facebook'ta neleri beğendiğinize bağlı olarak davranışınızı anlamak için üçüncü taraflardan verilerinizi toplayabilirler.

Facebook'un topladığı veriler şunları içerebilir:

  • Gönderiler, yorumlar veya sesli mesajlar da dahil olmak üzere oluşturduğunuz içerik
  • Görüntülediğiniz veya etkileşimde bulunduğunuz içerik türleri, uygulamalar ve özellikler
  • Etkileşimde bulunduğunuz arkadaşlar, takipçiler, gruplar, hesaplar, Facebook sayfaları ve diğer sayfalar hakkındaki bilgiler
  • Meta'nın kamera özelliği veya film rulonuz aracılığıyla sağladığınız içerik
  • Facebook arama geçmişiniz
  • Gönderdiğiniz ve aldığınız mesajlar
Google'da aradıklarınıza erişimleri olmasa bile hakkınızda çok şey biliyorlar ve bu bilgileri sizi reklamlar aracılığıyla hedeflemek isteyen şirketlerle paylaşabiliyorlar.


Facbeook reklam izleme 2


Facebook uygulamasında Facebook etkinliği kapalı (Facebook)


BEN BİR TEKNOLOJİ UZMANIYIM VE ÇOK GEÇ OLMADAN BU TEKNOLOJİ DEĞİŞİKLİKLERİNİ HEMEN YAPMANIZ GEREKİR

Facebook'un reklam takibi nedir?


Facebook'un toplayabildiği tüm bu bilgilere dayanarak şirketler, tarama aktiviteniz, ilgi alanlarınız, Facebook Messenger'daki konuşmalarınız ve hatta potansiyel olarak WhatsApp'taki etkileşimleriniz (aynı zamanda Facebook'un ana şirketi Meta'ya aittir) ile son derece alakalı reklamlarla sizi hedeflemek için reklam izlemeyi kullanabilirler. şirket).

Facebook reklam izleme, reklamverenlerin kullanıcıların platformdaki reklamlarıyla nasıl etkileşime girdiğini izlemesine olanak tanıyarak tıklamalara, gösterimlere ve dönüşümlere ilişkin öngörüler sağlar. Bu bilgi olmadan şirketler reklamlarıyla insanları bu kadar iyi hedefleyemezler.

Bahsettiğimiz gibi, Facebook'ta verilerinizi başkalarıyla paylaşmanın çeşitli yolları vardır, ancak günümüzde bunu Facebook Pixel aracılığıyla yapmak çok kolaydır. Facebook Piksel, bir web sitesine yerleştirilen ve kullanıcı davranışı hakkında değerli veriler toplayan küçük bir kod satırıdır. Bu, reklamverenlerin reklamlarının etkililiğini anlamalarına, gelecekteki kampanyalarını optimize etmelerine ve ziyaretçileri site davranışlarına göre yeniden hedeflemelerine yardımcı olur.


Facebook logosu


Facebook'ta verilerinizi başkalarıyla paylaşmanın çeşitli yolları vardır. (Kurt “CyberGuy” Knutsson)

Facebook reklam takibinin perde arkasında nasıl çalıştığına bir örnek


Bir okuyucunun bize diş hekimi arama ve ardından Facebook'ta ilgili reklamları görme konusunda sorduğu soruyu örnek kullanarak bunun nasıl çalıştığını açıklayalım:

Birisi diş hekimi arıyorsa ve Facebook'ta bir diş hekimi reklamı görüyorsa, Facebook bu kişinin aramalarını doğrudan bir web tarayıcısında izliyormuş gibi görünebilir. Facebook'un kendisi, platformu dışındaki tarayıcı aramalarını izlemese de, bu şu şekilde gerçekleşebilir:

Facebook Piksel: Facebook Pikselinin yüklü olduğu bir diş hekiminin web sitesini ziyaret ederseniz, bu işlem takip edilebilir ve Facebook'a iletilebilir, bu da size diş hekimliğiyle ilgili reklamlar gösterebilir.

İş Ortağı Verileri: Facebook, kullanıcıların çevrimiçi davranışları hakkında bilgi alışverişinde bulunmak için veri komisyoncuları ve diğer çevrimiçi platformlarla ortaklık kurar. Facebook aramalarınızı doğrudan izlemiyor olsa bile bu ortaklıklar, Facebook'un dişçi arama dahil ilgi alanlarınız hakkında bilgi almasına yardımcı olabilir.

Facebook'taki etkinlik: Bir dişçi muayenehanesiyle ilgili sayfaları beğenmek veya bir arkadaşınıza diş hekimleri hakkında soru sormak için bir mesaj göndermek gibi Facebook'taki davranışlarınız, Facebook'un algoritmalarına dişçilik reklamlarını görmekle ilgilenebileceğiniz sinyalini verebilir.

Cihaz ve Konum Verileri: Facebook'un konumunuza erişmesine izin verdiyseniz, bu bilgiler, yerel hizmetlerin sizinle alakalı olduğu varsayımına dayanarak, bölgenizdeki diş hekimleri de dahil olmak üzere yerel işletmelerin reklamlarını göstermek için kullanılabilir.

Facebook'un kendisi muhtemelen arama geçmişinizi çoğu arama motorundan doğrudan almasa da, gizlilik politikaları ve sözleşmelere dayalı olarak tarama etkinliğinizin Facebook'ta gördüğünüz reklamları etkilemesinin yolları vardır.


Facebook uygulaması


Facebook uygulaması Ayarlar seçenekleri (Kurt “CyberGuy” Knutsson)


FACEBOOK HESABINIZI KURŞUN GEÇİRMEZ HALE GETİRMENİN 5 YOLU

Facebook'ta gördüğünüz hedefli reklamların sayısını sınırlamanın yolları


Facebook'un sizi reklamlarla hedeflemesinden bıktıysanız buna bir son vermenin yolları var.

1. Facebook Dışı Etkinlik


Facebook, izlemeyi yönetmenize ve hedeflenen reklamlar için kullanılmasını engellemenize olanak tanıyan “Facebook Dışı Etkinlik” adı verilen bir araç sağlar. Tüm izleme yöntemlerini durdurmasa da, yakın zamanda görüntülediğiniz hizmet ve ürünlerle ilgili reklamların görünürlüğünün azaltılmasına yardımcı olur.

Bu özelliği devre dışı bırakmak için:

  • Oturum açın Facebook uygulaması akıllı telefonunuzda.
  • öğesine dokunun Menü butonu sağ alt köşede bulunur.
  • Aşağı kaydırın ve seçin “Ayarlar ve Gizlilik.”
  • Musluk “Ayarlar.”
  • etiketli bölümü arayın “Bilgin” ve Seç “Facebook Dışı Etkinlik.”
  • Tıklamak “Devam etmek.”
Buradan, işletmelerin Meta'ya gönderdiği bilgileri kontrol etmek veya bağlantısını kesmek için birkaç seçeneğiniz vardır:

  • Belirli etkinliğin bağlantısını kesin: Profilinizle bağlantıyı kesmek için belirli etkinlikleri seçin.
  • Önceki etkinliği temizle: Mevcut izlenen verileri kaldırın.
  • Mgelecekteki aktiviteyi yönetin: Gelecekteki etkinliklerin nasıl izleneceğini ve hesabınızla nasıl ilişkilendirileceğini kontrol edin.
Bu aracı kullanarak çevrimiçi gizliliğiniz üzerinde daha fazla kontrole sahip olabilir ve göz atma geçmişinize göre hedeflenen reklamların etkisini sınırlayabilirsiniz.

2. Reklam tercihleri


Gördüğünüz reklam türlerini kontrol etmek için Facebook ayarlarından reklam tercihlerinizi kontrol edebilirsiniz.

  • Oturum açın Facebook uygulaması akıllı telefonunuzda
  • öğesine dokunun Menü butonu sağ alt köşede bulunur
  • Aşağı kaydırın ve seçin “Ayarlar ve Gizlilik”
  • Musluk “Ayarlar”
  • Musluk Daha Fazlasını Hesap Merkezinde Görün
  • Aşağı kaydırın ve tıklayın Reklam Tercihleri
  • Burada görüntüleyebilirsiniz “Reklam Etkinliği” ve “Reklamlarını gördüğünüz reklamverenler”
  • Belirli reklamverenlerin reklamlarını gizlemek istiyorsanız Hepsini gör ” yazan yerin yanındaReklamlarını gördüğünüz reklamverenler”
  • En Son Gördüğünüz Tüm Reklamverenlerin altında, reklamverenlerin bir listesini göreceksiniz. Tıkla reklamveren
  • Daha sonra dokunun Reklamları Gizle reklamlarını görmek istemediğiniz reklamverenler için
Reklam tercihlerinizi değiştirmenin hangi reklamları göreceğinizi etkileyeceğini ancak gördüğünüz toplam reklam sayısını değiştirmeyeceğini lütfen unutmayın. Ayrıca tüm reklamları gizlemenin bir yolu olmadığını unutmayın.

3. Bir reklam engelleyici kullanın


Reklam engelleyiciler, internette gezinirken izinsiz reklamları önleyen önemli araçlardır. Bir web sitesini ziyaret ettiğinizde, reklam engelleyici kara listede bulunan tüm içeriği tarar ve bunu anında reklam malzemesi olarak tanımlar.

Facebook'ta reklamları engellemek, özellikle kötü amaçlı yazılımlara karşı korunma açısından faydalıdır. Çok sayıda reklam, cihazınıza bulaşma potansiyeli olan virüsler içerir. Bazı virüsten koruma yazılımları, Facebook reklamlarını etkili bir şekilde kaldıran Reklam engelleyicilerle birlikte gelir. Windows, Mac, Android ve iOS cihazlarınız için 2024'ün en iyi antivirüs korumasını kazananların seçimlerini öğrenin.

4. Tarama gizliliğinizi korumak için bir VPN kullanın


Facebook, Google'da ne aradığınızı bilmese bile, sizi belirli reklamlarla hedefleyebilmek için başka yerden yeterli bilgiyi alıyor. Bununla birlikte, tarama gizliliğinizi korumak için mümkün olan her yerde ekstra adımlar atmak kesinlikle kötü bir fikir değildir.

VPN, bilgisayarınız ile bir VPN sağlayıcısının sahip olduğu uzak sunucu arasında dijital bir bağlantı kuran Sanal Özel Ağ anlamına gelir. Bu, verilerinizi şifreleyen, IP adresinizi maskeleyen ve internetteki web sitesi engellemelerini ve güvenlik duvarlarını atlamanıza olanak tanıyan noktadan noktaya bir tünel oluşturur. Windows, Mac, Android ve iOS cihazlarınızda web'e özel olarak göz atmak için en iyi VPN'lere ilişkin uzman incelememe bakın.

Kurt'un önemli çıkarımları


Facebook kullanıcısıysanız ancak sürekli hedefli reklamlar görmekten sıkıldıysanız, gördüğünüz sayıyı en aza indirmeye yardımcı olup olmadığını görmek için bu makaledeki önerileri uygulamayı deneyin. Ancak çevrimiçiyken veya bu platformları kullanırken hiçbir zaman %100 gizliliğe sahip olamayacağınızı unutmayın; bu, birçok kişinin hesaplarını kapatmasına veya etkinliklerini sınırlamasına yol açan bir düşüncedir.

Facebook'ta aldığınız hedefli reklamların miktarını sınırlamayı denediniz mi? Sonuçlar neydi? adresine yazarak bize bildirin. Cyberguy.com/Contact

Daha fazla teknik ipucum ve güvenlik uyarım için şu adrese giderek ücretsiz CyberGuy Rapor Bültenime abone olun: Cyberguy.com/Newsletter

Kurt'a bir soru sorun veya hangi hikayeleri ele almamızı istediğinizi bize bildirin

En çok sorulan CyberGuy sorularının yanıtları:

Telif hakkı 2024 CyberGuy.com'a aittir. Her hakkı saklıdır.