Avrupa Hyperloop Merkezi Hollanda'da yeni ulaşım çağını başlatmayı hedefliyor

Şaibe

Member
Rüzgârlı kuzey Hollanda'da bir demiryolu hattı boyunca uzanan çeyrek mil uzunluğundaki beyaz çelik boru, insan ve yük taşımacılığında yeni bir çağ açabilir.

Tüp, Salı günü açılan yeni Avrupa Hyperloop Merkezi'nin kalbidir ve önümüzdeki yıllarda gelişen teknolojinin geliştiricileri için bir deneme alanı olacaktır.

Bir zamanlar Elon Musk'ın çığırtkanlığını yaptığı Hyperloop, manyetik alanlar üzerinde yüzen ve düşük basınçlı tüpler aracılığıyla yaklaşık 435 mil/saat hıza ulaşan kapsülleri içeriyor. Savunucuları, bunun kısa mesafeli uçuşlardan, yüksek hızlı trenden ve yük kamyonlarından çok daha verimli olduğunu öne sürüyor.

ÇİN, EN HIZLI HİPERLOOP TRENİ İÇİN DÜNYA REKORUNU KIRDI

Ancak Musk, yolcuları Los Angeles ve San Francisco arasındaki yaklaşık 640 kilometrelik mesafeyi 30 dakikada taşıyabileceğini söylediği konsepti ortaya çıkardığından beri, çizim tahtasından gerçek dünyaya doğru çok daha yavaş bir ilerleme kaydetti.

Merkezin müdürü Sascha Lamme, “2030 yılına kadar insanların gerçekten yolcu taşıyabileceği ilk hiperloop rotasına, belki de üç mil mesafeye sahip olacağınızı umuyorum” dedi. “Aslında örneğin İtalya veya Hindistan'da bu tür rotalar için hazırlıklar zaten yapılıyor.”

Hyperloop'un geleceği konusunda herkes bu kadar iyimser değil.

Rutgers Üniversitesi Bloustein Planlama ve Kamu Politikası Okulu'ndan seçkin profesör Robert Noland, The Associated Press'e e-postayla gönderdiği yorumda, “Bu, politika yapıcıların altyapıya temel yatırım yapılması gerektiğinde parlak bir nesnenin peşinde koşmalarının bir başka örneğidir” dedi.

“İnşaatın maliyeti çok yüksek” diye ekledi.



Hollanda'daki Avrupa Hyperloop merkezinde görülen bir tüp. Merkez, tüpü teknolojinin gelişimi için bir deneme alanı olarak kullanacak. (AP Fotoğrafı/Peter Dejong)


Lamme, şüphecilerin gelip kendilerine bakmaları gerektiğini söyledi.

“Avrupa Hyperloop Merkezi'ni inşa ettik ve inşa ettiklerimizden yüksek hızlı trenle rekabetçi olabileceğimizi biliyoruz” dedi. “Ve önümüzdeki on yılda bunu daha da azaltmak için yapabileceğimiz tüm maliyet optimizasyonlarını bile dahil etmedik.”

Test merkezinin tüpü, çoğunlukla 2½ metre (sekiz fitten fazla) çapında 34 ayrı bölümden oluşur. Borunun yanındaki çelik bir kaptaki vakum pompası, iç basıncı azaltmak için havayı emer. Bu, sürtünmeyi azaltır ve kapsüllerin bu kadar yüksek hızlarda hareket etmesine olanak tanır.

Hollandalı hiperloop öncüsü Hardt Hyperloop tarafından inşa edilen bir test kapsülü, önümüzdeki ay özel yatırımın yanı sıra eyalet hükümeti, Hollanda ulusal hükümeti ve Avrupa Komisyonu'nun katkılarıyla finanse edilen merkezdeki ilk testlerde yer alacak.

Veendam tüpünün benzersiz bir özelliği, gerçek hayattaki uygulamalar için kritik olacak bir altyapı parçası olan iki ayrı tüpe bölünen bir anahtara sahip olmasıdır.

FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN

Hardt'ın teknoloji ve mühendislik direktörü Marinus van der Meijs, “Şerit değiştirme hiper döngü için çok önemlidir, çünkü araçların herhangi bir başlangıç noktasından herhangi bir varış noktasına seyahat etmesine olanak tanır” dedi. “Dolayısıyla bu gerçekten bir tür tüpler otoyoluna sahip olduğunuz ve araçların girip çıkabildiği veya Avrupa'nın farklı bir yerine veya farklı bir varış noktasına gitmek için şerit değiştirebildiği bir ağ etkisi yaratıyor.”

Veendam'da testler devam ederken, hiperloop geliştiricileri teknolojilerinin hedeflerinin yakın zamanda geleceğini umuyor.

Lamme, “Gerçekte asıl zorluk, rota inşa etmek için hükümet taahhütleri bulmak ve diğer yandan gerekli test tesisini ve bunun gerçekleşmesi için yapmanız gereken teknoloji gösterimini gerçekleştirmek için yeni finansman bulmaktır” dedi.